Saturday 29 May 2021

Cinta Jangan Pergi

 



"Saya akan jadi Superman awak,". Aku menatap Rayyan. Mudah saja dia menuturkan kata-kata sedemikian.

"Saya tak nak awak jadi Superman. Saya nak awak jadi Doremon," tingkahku. Membutang mata Rayyan menatapku.

"Kenapa? Bukan ke Superman itu lelaki gagah yang akan sentiasa melindungi dan  menyelamatkan awak," jelas Rayyan berjela. Janggal dengan penolakanku. Aku menolak superhero.

"Lelaki gagah yang mampu melindungi dan menyelamatkanku nescaya tak semestinya  mampu memenuhi setiap kehendak dan keinginanku," balasku.

"Tamak juga awak ye," kutuk Rayyan sinis.

"Tamak bertempat untuk mencari kebahagiaan," balasku tersenyum. Tidak menafikan tuduhan Rayyan. Pemuda ini mencebik.

"Kenapa pula awak nak saya jadi Doremon?" Rayyan merenungku. Renungan yang bikin merinding reroma. Sedia mahu mendengar hujahku.

"Doremon...comel. Dia boleh buat apa saja untuk memenuhi setiap hajat yang diminta. Sekalipun dia tak pernah mengecewakan," ujarku sambil membayangkan kesungguhan Doremon merealisasikan setiap keinginan Nobita yang seringkali mencipta seribu masalah.

- Iman Zahra -

No comments:

Post a Comment